FNF, Foreningen norske filmfotografer, samler fagpersoner innen norsk film- og tv-produksjon. Med 150+ medlemmer og 12 partnere, bør foreningen ha en velfungerende nettside som brukes for å publisere egne nyhetsartikler, være en informasjonskanal, samt ha et oppdatert medlemsregister der både nasjonal og internasjonal filmbransje kan finne informasjon om foreningens medlemmer.
FNF har siden tidlig 2000- tall hatt flere ulike webløsninger, uten at nettsiden er blitt aktivt brukt av deres medlemmer på en god måte.
Dette ønsket styret i FNF å gjøre noe med, og CADA Media ble tildelt oppgaven med å redesigne den eksisterende nettsiden. Vi har både utvidet funksjonaliteten, rensket opp i feil og utdaterte løsninger fra den gamle nettsiden, og forbedret sikkerheten med automatisk backup av alle filer og database.
Noen av problemstillingene vi har løst:
✅ Nytt utseende som har gitt en mer oversiktlig og brukervennlig nettside
✅ Enklere tilgang for medlemmer å redigere egen informasjon i profilen sin.
✅ Klargjort for egne nyhetsartikler med automatisk deling av disse innleggene videre til FNF sin Facebook side.
✅ Bedre synlighet for samarbeidspartnere med klikkbare linker.
✅ Flyttet vekk fra utdatert webserver med flere tekniske feil. Nytt webhotell vedlikeholdes av CADA Media.
✅ Feil med e-post utsendelser fra nettsiden, medlemmer fikk ikke tilbakestilt passord for innlogging.
FNF har hatt flere ulike logovarianter gjennom årene, og det ble planlagt å utvikle ny logo til relansering av nettsiden.
I løpet av prosessen fant vi derimot tilbake til den opprinnelige FNF logoen fra 1998, og opplevde at den var en god match for den nye nettsiden, samtidig som den ser mer trendy ut.
Denne originale logoen har også tilknytning til filmhistorie, med åpne rammer i størrelsesforhold 2.39:1 som er et av de mest brukte formatene blant filmfotografer.
#64B0C3
#297B8D
#0D5565
#474747
#E6E6E6
#F3F3F3