Hvilken nytte har nettsiden din uten besøkende?
For at målgruppen din skal finne frem til deg og dine tjenester, er det viktig å optimalisere nettsiden din for søkemotorer. Dette innebærer både søkemotoroptimalisering (SEO) og søkemotorannonsering (SEM), som sammen kan øke synligheten og tiltrekke flere besøkende til nettsiden din.
Søkemotoroptimalisering handler både om nettsidens tekniske oppbygging og innhold, for å rangere høyere i søkeresultatene på Google og andre søkemotorer. Målet med SEO er å gjøre dine viktige sider så synlige som mulig for potensielle kunder som søker etter dine produkter eller tjenester.
Ønsker du at nettsiden din kommer høyt opp i søkeresultatene på Google? SELVFØLGELIG vil du det!
Du kan forvente at over halvparten av alle som besøker nettsiden din kommer via søkemotorer som Google, Bing, DuckDuckGo og lignende. Det betyr at det er essensielt for nettsiden din å rangere høyt oppe på det de potensielle kundene dine søker på.
Ved å analysere innholdet ditt opp mot målgruppen du henvender deg til, finner vi frem til dine mest relevante søkeord og søkefraser, og optimaliserer innholdet ditt slik at du blir funnet av de som leter etter akkurat det du tilbyr.
Vi hjelper deg med nettsidens tekniske struktur, med riktig oppbygget kode, optimalisering av bilder og video for å sikre rask lastetid og sørge for at systemet ditt holder seg oppdatert (oppdag vår vedlikeholdsplan 🔗). Dette er viktige faktorer for å komme høyt opp i søketreff på Google, samtidig som det sikrer en god opplevelse for dine besøkende – vinn, vinn!
Du kan jo spørre deg selv hva som skjer når du besøker en treg nettside? Hva om nettsiden er håpløs å navigere? Du vil trolig lukke siden og gå videre til et annet alternativ. 😫
SEM står for «Search Engine Marketing» eller «Søkemotorannonsering», på godt norsk.
Mens SEO ofte krever en langsiktig plan ved å forbedre synligheten gjennom publisering av godt, organisk innhold – gir SEM deg muligheten til å oppnå raskere resultater gjennom betalte annonser. Med SEM kan du publisere målrettede annonser mot demografiske grupper eller spesifikke søkefraser. Dette øker mulighetene for å bli sett av potensielle kunder som faktisk er interessert i det du tilbyr.
Lær mer i denne artikkelen: Raskere resultater med målrettet annonsering (SEM) 🔗
Fyll inn detaljene dine nedenfor for å finne ut hvordan nettsiden din rangerer i vår SEO-sjekk.